Blog

Terug naar Blog
VR & AR

Virtual Reality voor kunstgalerijen en vastgoedbedrijven!

Virtual Reality (VR) en Augmented Reality (AR) worden gebruikt door retailers om klanten aan te trekken – zoals uit nieuwe casestudy’s blijkt.

360-graden virtuele rondleiding

Een in Toronto gevestigd bedrijf, The Slanted Door Art Gallery, Café en Lounge, is onderdeel geworden van de koplopers binnen eCommerce. Dit trendy café heeft een interactieve 360 ​​° virtuele rondleiding geïntroduceerd voor zijn klanten. Zij kunnen nu via hun webbrowser kunstwerken kunnen bestuderen en kopen!

Kunstliefhebbers samengebracht op één plek

Door Virtual Reality (VR) te omarmen wil The Slanted Door kunstliefhebbers wereldwijd samenbrengen op één plek om getuige te zijn van de frisse nieuwe perspectieven van de kunstscene van de Canadese stad. Het heeft als missie om lokaal opkomend talent te helpen bij het verkrijgen van exposure en het verkopen van hun kunstwerken.

Real estate

Eerder dit jaar, in mei, introduceerde Sotheby’s International Realty Affiliates zijn AR-app op het Apple iOS-platform voor iPad- en iPhone-gebruikers. De app ‘Curate by Sotheby’s International Realty’ is inmiddels beschikbaar gesteld om te downloaden via de Google Play Store. Met de AR-app kunnen huizenkopers een gesimuleerd huis betreden en hun huizen virtueel inrichten, voordat ze besluiten er een te kopen.

Sotheby’s werkt momenteel samen met de online high-end meubelverkoper Viyet om een shoppable, op maat gemaakte AR-scene te introduceren in de AR-app.

Dit project heeft overeenkomsten met het project BAM B.Home, wat bij BAM toegepast wordt in renovatieprojecten. Werkvoorbereiders kunnen daar d.m.v. het door ons ontwikkelde platform virtueel een woning inrichten en besparen daardoor veel tijd. Meer over dit project lees je hier.