Over SuperBuff

Tell me something and I will remember it for a day, teach me something and I will remember it for a week, but let me experience it and I will remember it for the rest of my life

Applied Gaming is een relatief jong vakgebied, waarbij game technologieën en game tools gebruikt worden om zakelijke toepassingen beter en efficiënter te laten functioneren. Maar bovenal om de experience voor de professionele gebruiker te vergroten, zowel in gebruiksgemak als in effectiviteit. Het eigen maken van toepassingen wordt vergemakkelijkt en faalkosten nemen substantieel af.

Men kan hierbij denken aan technologieën zoals het verwerken van grote hoeveelheden data op een klein scherm, waardoor datatoepassingen vergemakkelijkt worden. Of aan data driven apps, die door game technieken voor visualisatie toegankelijker en aantrekkelijker worden.

Superbuff is ontstaan uit een groep gedreven gameontwikkelaars, die zich realiseerden dat de games technieken en technologie, meer konden betekenen dan uitsluitend entertainment, maar nadrukkelijk de mogelijkheden bezaten om bedrijfsdoelstellingen beter en sneller te realiseren. Zij hadden de visie dat er door die elementen te gebruiken een totaal ander soort toepassingen zouden kunnen ontstaan.

Momenteel is Superbuff met 10 medewerkers daardoor een van de leidende bedrijven op het gebied van Applied Gaming en ontwikkelt Superbuff toepassingen voor leidende bedrijven in een variëteit aan bedrijfstakken.

Niet alleen beheersen de specialisten van Superbuff alle disciplines die noodzakelijk zijn om game technieken toe te passen in bedrijfsapplicaties maar tevens is er een nadrukkelijk begrip voor bedrijfsprocessen en doestellingen.

Daarnaast heeft men ook het noodzakelijke inzicht om deze tools in te zetten om strategische en tactische doestellingen te realiseren.

Onder andere:

  • game technology- complete beheersing van alle tools in huis
  • game experience – decennia ervaring met game development, ook in Serious Games
  • game design – hoge kwaliteit design (filmkwaliteit)
  • games DNA – hard core game designers met gevoel en kennis van wat kan en moet
  • projectmanagement – compacte organisatie en ervaren projectmanagers/consultants

Superbuff kan een grote bijdrage leveren aan het verbeteren van bedrijfsprocessen en doelstellingen van bedrijven met behulp van haar kennis en ervaring.

De analyse van bestaande processen om te definiëren of én welke verbeterd kunnen worden middels gametechnieken is de eerste stap in de ontwikkeling van een gestructureerd plan voor deze ontwikkeling.

Ons team

Kevin Toet

CEO

Creatief brein van SuperBuff. Altijd bezig met de laatste snufjes en gadgets. Passie voor techniek en innovatie. Erg competitief tijdens het gamen, sommigen zullen zeggen te competitief maar die spelen vals.

Ralph Meertens

CTO

Ralph is de ruggengraat van SuperBuff. Technische problemen hebben geen geheimen voor hem. Gek op sneeuw, zou het liefst de hele dag snowboarden als hij tegelijk zou kunnen programmeren.

Bruce Buutfeld

Senior Developer

Bruce is een van de ‘wonder twins’ binnen SuperBuff. Verantwoordelijk voor alle schaalbare technisch architectuur in onze projecten.  Spreekt misschien geen andere talen maar schrijven kan die ze wel. 

Thijs van Nierop

Senior Developer

De andere ‘wonder twin’, Thijs is in staat elke taal zich eigen te maken. Hardware heeft hij in de vingers alsof het klei is.

Angelina Mendes Duarte

UI/UX Designer

Het geweten van SuperBuff, houdt de mannen in toom en draagt zorg voor haar werk. Passie voor detail en unicorns.

Max Ossadtchii Engine Developer

Max Ossadtchii

Engine Developer

Onze in-house rus. Max is een toppertje. Ambitieuze developer en allround mooie man. Max duikt graag in wat ervoor nodig is om een game engine te ontwikkelen.

Misja Andriol

CFO

Gaat met cijfers om alsof het magie is. Kritische factor in de SuperBuff strategieën.  Wij zijn super blij dat wij hem hebben, ook al speelt hij altijd vals.

Benito van der Zanden

3D Artist

Nieuw bij Superbuff, de 3D artist Benito! Benito zorgt ervoor dat 2D beelden tot leven komen en tot een 3D creatie gemaakt worden.

Sebastiaan de Jongh

Junior Developer

De Bruce Jr. binnen Superbuff. Sebastiaan ondersteunt Bruce bij development en brengt game applicaties tot leven door middel van innovatieve technologieën. 

Kelvin Lieuw

Lead Artist

Had de broer van Bob Ross kunnen zijn als Bob Ross Chinees was geweest. Altijd weer een wonder hoe Kelvin concept art, textures, 3d models en animaties uit zijn mouw schudt. 

Jelle van den Bighelaar

Game Designer

Vers van de pers versterkt Jelle team SuperBuff. Getraind in de kunsten van Game Design scherpt Jelle de producten van SuperBuff aan tot ware experiences.