VR Moot Court

Projectvraag

De huidige samenleving bevindt zich in een transformatie naar een digitale georganiseerde samenleving. Dit heeft grote impact op bestaande organisaties en structuren, maar biedt ook grote kansen. De Nederlandse burger adopteert nieuwe technologieën razendsnel. Dat gezegd hebbende, is het eerlijke verhaal dat de vijf grote maatschappelijke domeinen zich op dit moment op dit terrein nog op een fikse achterstand bevinden. Een van die domeinen is het onderwijs.

Erasmus School of Law (ESL) heeft grote ambities op het terrein van onderwijs innovatie en is een van de frontrunners op het terrein van games in het juridische onderwijs.  Bij het gebruik van nieuwe technologieën wordt een sterke nadruk gelegd op de koppeling tussen enerzijds het didactisch model van het onderwijs en anderzijds de toepasbaarheid van die nieuwe technologie. Zo ook bij het ontwikkelen van een VR Mootcourt (oefenrechtbank).

Interpretatie

Voor praktisch alle juridische opleidingen geldt dat Moot Court een essentieel onderdeel is van de opleiding. Niet voor niets worden er jaarlijks vele pleitwedstrijden georganiseerd en gaan de universiteiten de strijd met elkaar aan. ESL wil de beleving van de rechtbank bij het vak Moot Court door middel van VR toegankelijk en ‘levensecht’ maken voor alle studenten in Bachelorfase. Daarmee wordt de beleving van het toekomstig beroepenveld ingezet ter ondersteuning van de verwerving van belangrijke kerncompetenties van de jonge jurist (pleidooi voeren). Door studenten in een vroeg stadium kennis te laten maken met de toga beroepen, kunnen studenten zich veel beter voorbereiden op de verdere carrière in de Rechtspraak.

Centraal in game staat de student die gebruik maakt van de technologie van de toekomst om te leren in context. De combinatie van levensecht handelen en leren in context, zal het leereffect doen stijgen en significante verbeteringen in de te verwerven eindtermen bewerkstelligen. Niet alleen voor de huidige studenten, maar ook zeker voor de studenten van de toekomst!

Uitvoering

Voor praktisch alle juridische opleidingen geldt dat Moot Court een essentieel onderdeel is van de opleiding. Niet voor niets worden er jaarlijks vele pleitwedstrijden georganiseerd en gaan de universiteiten de strijd met elkaar aan. ESL wil de beleving van de rechtbank bij het vak Moot Court door middel van VR toegankelijk en ‘levensecht’ maken voor alle studenten in Bachelorfase. Daarmee wordt de beleving van het toekomstig beroepenveld ingezet ter ondersteuning van de verwerving van belangrijke kerncompetenties van de jonge jurist (pleidooi voeren). Door studenten in een vroeg stadium kennis te laten maken met de toga beroepen, kunnen studenten zich veel beter voorbereiden op de verdere carrière in de Rechtspraak.

VR Moot Court maakt gebruik van de Samsung GearVR om kwaliteit te waarborgen op een mobiel platform. Als Game engine is gekozen voor Unity 3D, voor deployment op meerdere platformen.

Vr Moot Court maakt gebruik van AI persoonlijkheden en dialoog keuze structuren om een interactieve ervaring te creëren.

Resultaten

Superbuff heeft voor de Erasmus Universiteit een werkend prototype opgeleverd. Hier kunnen studenten en leraren content uploaden en door middel van keuzes een moot court ervaren.

Via deze link neem je een kijkje in het prototype van de Moot Court.

Klantwaardering

Farshida Zafar – Erasmus School of Law:

”Ideeën tot leven brengen’, dat is wat mijn ervaring met Superbuff het beste beschrijft. Hun passie, enthousiasme en drive is besmettelijk! Superbuff is een fantastisch, getalenteerd en inspirerend bedrijf.’

Superbuff ziet mogelijkheden om in samenwerking met Erasmus de app verder te ontwikkelen. Superbuff heeft meegedaan aan de Legal Startup Pitch en Erasmus heeft meerdere malen op congressen gesproken over de toegevoegde waarde van de VR Moot Court. Spreekt dit project jou aan en wil je er graag meer over weten? Neem contact met ons op. We laten je graag een demo zien!

Op de website van Dutch Game Awards lees je meer over dit project.