Blog

Terug naar Blog
augmented reality facebook

Wist je dat? Advertising in AR op Facebook!

Snap deed het al met Snapchat, Facebook had het er kort over om het met de Messenger-app te doen, dus het zou geen verrassing moeten zijn dat het dominante sociale netwerk er sinds juli voor zorgt dat AR-advertenties direct in de nieuwsfeed van een gebruiker verschijnen.

De functie wordt langzaam en selectief uitgerold met een selecte groep adverteerders zoals Michael Kors, Sephora, Pottery Barn, Wayfair en King’s Candy Crush. In de bovenstaande afbeelding kunt u een voorbeeld zien van hoe je een advertentie in jouw nieuwsfeed ziet voor een zonnebril. Wanneer je op de afbeelding tikt, laat jouw telefoon d.m.v. de camera onmiddellijk zien hoe je hem zou kunnen dragen.

Augmented reality: de brug tussen winkels & online shopping?

“Mensen moeten traditioneel naar de winkels om dit te doen,” zei Ahmad-Taylor op een evenement in New York City deze week, volgens TechCrunch. “Mensen houden nog steeds erg van die ervaring, maar ze willen het thuis graag proberen” – dus dit “overbrugt de kloof.”

Wij vinden dit geweldig. Bij Superbuff geloven we natuurlijk al erg lang in de mogelijkheden van Augmented Reality, maar om te zien dat ook de grote socialmediakanalen het adopteren is erg mooi. Wij kijken uit naar de toekomst en zijn er zeker van dat dit pas het begin is van de toepassing van deze immersive technologies binnen marketing en advertising.